Jak nie przytyć siedząc w domu?

2020-03-19

Przedstawiamy Wam kilka najważniejszych wskazówek i informacji, które warto wdrożyć do swojego postępowania.

1. Twoje zapotrzebowanie kaloryczne prawdopodobnie uległo zmniejszeniu.

Na nasze dziennie wydatkowanie kalorii, nie wpływa tylko zaplanowany trening. O tym ile spalamy, decyduje cały nasz tryb dnia – robienie zakupów, chodzenie po biurze, odbieranie dziecka ze szkoły, wyjście na pocztę. Kiedy w aktualnym czasie, tych czynności jest mnie, nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne spada. Warto pilnować, by zapewnić sobie ruch poza treningowy, również w domu. Jak:

-  sprzątanie – intensywne sprzątanie mieszkania, takie jak mycie podłóg, odkurzanie, prasowanie,  czy szorowanie łazienki – pozwoli nam spalić nawet około 250 kcal na godzinę

- częste wstawanie – pilnujmy, by nie spędzać całego dnia w jednej pozycji na kanapie. Wstawajmy jak najczęściej, nawet jeśli pracujemy przed laptopem – co ok 30 minut, oderwijmy się na chwilę, przeciągnijmy, zrób parę kroków po pokoju.

- aktywne zabawy z dzieckiem – jeśli mamy dziecko, sprawa jest ułatwiona. Bawmy się tak, żeby trochę się zmęczyć. Kalambury, chowanego, a może teatrzyk z udziałem maskotek? Pomysłów jest mnóstwo, a im bardziej zaangażujemy się w zabawę, tym lepiej dla naszej formy i oczywiście, dla naszego potomstwa.:)

2. Spacery.

Choć w żadnym wypadku nie powinniśmy ignorować zaleceń unikania skupisk ludzi – spacer w lesie, odludnym miejscu nad rzeką, czy mało uczęszczanym parku, przyniesie nam same korzyści. Przechadzka każdego dnia, która będzie trwała minimum 30 minut, poprawi nasz metabolizm, wydzieli endorfiny i pomoże spalić sporo kalorii.

3. Nie podjadaj.

Siedzenie w domu, dostęp do lodówki, większa ilość czasu czy nuda – sprzyjają pokusie sięgania po przekąski między posiłkami. Pamiętajmy, że to jeden z największych wrogów naszej sylwetki – nie powodują uczucia sytości, często jedzone są nieświadomie – nasz mózg nie rejestruje ich jako posiłek. Zaplanujmy 3-5 posiłków i nie jedzmy nic poza nimi. Po skończonym posiłku, umyjmy zęby, żujmy gumę i pamiętajmy, że przerwy między posiłkami są konieczne dla utrzymania prawidłowej wrażliwości insulinowej.

4. Trening w domu.

Mnóstwo siłowni i trenerów udostępnia aktualnie filmiki z treningami do wykonania w domu, bez akcesoriów. Wystarczy kawałek podłogi i możemy wzmocnić całe nasze ciało, poprawiając swoje samopoczucie, zapobiegając bólom pleców i budując swoje formę. Wystarczy zaplanować odpowiedni moment i zacząć. Samopoczucie po wykonanych ćwiczeniach wpłynie na nas pozytywnie, przywróci spokój i pozwoli dobrze poczuć się w swoim ciele.

5. Pijmy wodę.

Choć pragnienie podczas chłodnych dni i siedzenia w domu jest znacznie mniejsze – to absolutna podstawa dla kontroli naszego łaknienia i utrzymania prawidłowego tempa metabolizmu. Odpowiednia ilość wody zapobiegnie zaparciom, poprawi skupienie i wypełni nasz żołądek.

6. Nie siedźmy cały dzień w piżamie, dbajmy o siebie.

Choć niewychodzenie do pracy i brak spotkań towarzyskich może sprzyjać pokusie, by całe dnie spędzać w piżamie lub szerokim dresie – udowodniono, że to jak czujemy się ze sobą, nawet, gdy jesteśmy samy, może wpływać na nasze wybory żywieniowe i nastrój. Wolny czas to dobry moment, by porobić domowe maseczki, poćwiczyć makijaże. Ważne, żeby było nam wygodnie, ale również żebyśmy czuli się zadbani. To pomoże, utrzymać nam dobry humor, nie popadać w marazm i nie zajadać smutków słodyczami.

Mamy nadzieję, że dbacie o siebie, staracie się wyciągać pozytywne aspekty ze zwolnionego tempa życia i gorąco liczymy, że już niedługo wszyscy wrócimy do pełni życia w dobrej formy. Wszystkiego dobrego,

Przełom Team

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2020
Zamów teraz
Classic

Classic

Dieta Classic jest przykładem prawidłowo, dobrze zbilansowanego sposobu odżywiania, który można stosować regularnie przez całe życie. Zawiera wszystkie grupy produktów spożywczych i pomaga w zachowaniu zdrowej, szczupłej sylwetki.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 85zł / dzień
Szczegóły
Wege

Wege

Dieta wege skomponowana jest wyłącznie z posiłków wegetariańskich, czyli nie zawierających produktów mięsnych i ryb. Mimo wykluczeń zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 85zł / dzień
Szczegóły
Classic (bez laktozy)

Classic (bez laktozy)

Dieta Classic bez laktozy stworzona została dla osób, które nie tolerują laktozy zawartej w mleku oraz jego przetworach. Jest to wariant odpowiedni dla osób chących dobrze się odżywiać, mieć pełnowartościową i odpowiednio zbilansowaną dietę.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Wege (bez laktozy)

Wege (bez laktozy)

Dieta Wege bez laktozy jest odpowiednim wyborem dla osób z nietolerancją laktozy oraz chcących zachować dietę wegetariańską, nie zawierającą mięsa i ryb. Zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej to popularny post leczniczy, którego celem jest rewitalizacja organizmu i oczyszczenie. Menu przygotowane jest w 100% zgodnie z zasadami głoszonymi przez dr Ewę Dąbrowską i składa się wyłącznie z warzyw i owoców
ok. 600 kcal
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Vegan

Vegan

Dieta Vegan skierowana jest do osób będących na diecie wegańskiej, czyli eliminującej produkty odzwierzęce (mięso, jaja, ryby, nabiał). Właściwa również dla osób chcących oczyścić organizm ze złogów i toksyn. Jest to dieta bez glutenu i bez laktozy.
800 kcal1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 66 zł / dzień
Szczegóły
SIRT

SIRT

Dieta SIRT wege to wegetariańska dieta redukcyjna łącząca ograniczenie kaloryczne ze spożyciem specjalnych soków i produktów bogatych w składniki będące aktywatorami sirtuin. Znajdziesz w niej posiłki w formie bowli, zielone soki, koktajle oraz zupy
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Flexi

Flexi

Dieta Flexi to odpowiedź na popularny trend jakim jest fleksitarianizm, czyli ograniczenie w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego. Dieta Flexi jest to również dieta bezglutenowa i bezlaktozowa. W wersji wegetariańskiej bazuje na produktach roślinnych
1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 74 zł / dzień
Szczegóły

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel