Jak nie przytyć latem?

2020-07-10

Lato to czas mnóstwa pokus – wyjazdy na wakacje, krótkie weekendowe wypady, grille, lody, częstsze spotkania ze znajomymi i ogólne rozluźnienie trybu życia. Czy możemy pozwalać sobie na przyjemności, jednocześnie kontrolując naszą masę ciała i nie wyrządzając szkody, dotychczasowo wypracowanym efektom? Tak! Pod warunkiem stosowania kilku zasad:

 

1. Ruch

Żaden okres w roku, nie sprzyja tak bardzo aktywności fizycznej jak wakacje. Długie ciepłe dni, późno zachodzące słońce, powodują, że czas na spacer, uda nam się znaleźć nawet po pracy. Nawykiem, który warto wcielić w swoje życie jest chodzenie. 30 – 60 minutowy marsz każdego dnia, nie wymaga od nas żadnego sprzętu, żadnego przygotowania, ani umiejętności, a może w skuteczny sposób przyczynić się do poprawy naszego wyglądu, stanu zdrowia i przedłużenia życia. Godzina spaceru, to 250-350 spalonych kcal, czyli tyle ile ma słuszna porcja lodów czy piwo. Jeśli mamy ochotę na słodki deser czy spotkanie z przyjaciółki w ogródku piwnym – wybierzmy się na nie spacerem, a połączymy przyjemność z poprawą funkcji naszego organizmu.

Lato sprzyja również uprawianiu sportów na dworze – weekendowe wycieczki rowerowe, a może dojazd rowerem do pracy? Warto również spróbować dyscyplin, o których zapomnieliśmy od czasu dzieciństwa – rolki, deskorolka, rodzinne granie w badmintona w pobliskim parku – to wszystko poprawia nie tylko nasze samopoczucie, ale pozwoli również, spalić wakacyjne smakołyki.

 

2. Kontrola kalorii

Miejmy świadomość ile ich spożywamy i w przypadku chęci zjedzenia czegoś nadprogramowego, starajmy się równoważyć balans. Jeśli skusi nas porcja frytek podczas wypadu na miejskie kąpielisko – zrezygnujmy z węglowodanów do kolacji i chleba do śniadania na następny dzień.

 

3. Rozsądek podczas wyjazdów

Wiele osób, traktuje wyjazd na wakacje czy weekendowy wypad, jak całkowite odstępstwo od diety, co negatywnie odbija się na powyjazdowej formie. Jemy w restauracjach, kuszą nas gofry. Wakacje powinny być czasem psychicznego odpoczynku, również od diety, warto jednak zachować odpowiedni umiar i nie jeść niepotrzebnych bomb kalorycznych. Ryba w panierce z frytkami w połączeniu z piwem to nawet 1200 kcal. Jeśli zamiast niej wybierzemy, wersję grillowaną lub pieczoną, a zamiast frytek, ziemniaki czy ryż, piwo zamienimy na lampkę białego wina – możemy oszczędzić nawet 600 kcal. Wybierając gofra – zdecydujmy się na wersję ze świeżymi owocami – bez  polewy i bitej śmietany, może mieć o 300-400 kcal mniej.

Nie przejadajmy się podczas hotelowych śniadań – zwykle w ofercie jest każdego dnia to samo, więc podczas urlopu zdążymy spróbować i omleta i panceków. Każdgo dnia, czego innego.

 

4. Ostrożnie z alkoholem

Nie tylko dostarcza mnóstwa kalorie, ale osłabia naszą wolę. Po kilku piwach, cukier we krwi zwykle gwałtownie spada – dlatego czujemy silny głód i łatwiej sięgnąć nam po zapiekankę, chipsy czy pizzę. Najlepszym wyborem, podczas wakacyjnych imprez – będzie wino lub drinki na jego bazie – białe wino, woda gazowana i sok z cytryny – nie tylko spowoduje mniejszego kaca, ale pomoże oszczędzić kalorie i zadbać o nawodnienie. Nie pijmy alkoholu na czczo, a przed – zjedzmy posiłek, najlepiej białkowo- tłuszczowy – np. mięso, czy rybę z warzywami. Nasycimy się na długo i zmniejszymy szansę na sięganie po niezdrowe przekąski.

 

5. Odpoczynek

Latem, mamy więcej czasu, który warto wykorzystać na sen i regenerację. Spokojne spacery, czytanie książki na łonie natury, wyjazd nad wodę – wszystko co pozwoli nam się zrelaksować, zadziała kojący na przebodźcowany organizm, obniży poziom kortyzolu i przyczyni się do poprawy metabolizmu. Wypoczęty organizm, funkcjonuje lepiej na każdej płaszczyźnie – trawienia, chudnięcia, a przede wszystkim odczuwania radości.

 

Udanych, pełnych szczęścia i odpoczynku wakacji!

 

 

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2020
Zamów teraz
Classic

Classic

Dieta Classic jest przykładem prawidłowo, dobrze zbilansowanego sposobu odżywiania, który można stosować regularnie przez całe życie. Zawiera wszystkie grupy produktów spożywczych i pomaga w zachowaniu zdrowej, szczupłej sylwetki.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 85zł / dzień
Szczegóły
Wege

Wege

Dieta wege skomponowana jest wyłącznie z posiłków wegetariańskich, czyli nie zawierających produktów mięsnych i ryb. Mimo wykluczeń zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 85zł / dzień
Szczegóły
Classic (bez laktozy)

Classic (bez laktozy)

Dieta Classic bez laktozy stworzona została dla osób, które nie tolerują laktozy zawartej w mleku oraz jego przetworach. Jest to wariant odpowiedni dla osób chących dobrze się odżywiać, mieć pełnowartościową i odpowiednio zbilansowaną dietę.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Wege (bez laktozy)

Wege (bez laktozy)

Dieta Wege bez laktozy jest odpowiednim wyborem dla osób z nietolerancją laktozy oraz chcących zachować dietę wegetariańską, nie zawierającą mięsa i ryb. Zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej to popularny post leczniczy, którego celem jest rewitalizacja organizmu i oczyszczenie. Menu przygotowane jest w 100% zgodnie z zasadami głoszonymi przez dr Ewę Dąbrowską i składa się wyłącznie z warzyw i owoców
ok. 600 kcal
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Vegan

Vegan

Dieta Vegan skierowana jest do osób będących na diecie wegańskiej, czyli eliminującej produkty odzwierzęce (mięso, jaja, ryby, nabiał). Właściwa również dla osób chcących oczyścić organizm ze złogów i toksyn. Jest to dieta bez glutenu i bez laktozy.
800 kcal1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 66 zł / dzień
Szczegóły
SIRT

SIRT

Dieta SIRT wege to wegetariańska dieta redukcyjna łącząca ograniczenie kaloryczne ze spożyciem specjalnych soków i produktów bogatych w składniki będące aktywatorami sirtuin. Znajdziesz w niej posiłki w formie bowli, zielone soki, koktajle oraz zupy
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Flexi

Flexi

Dieta Flexi to odpowiedź na popularny trend jakim jest fleksitarianizm, czyli ograniczenie w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego. Dieta Flexi jest to również dieta bezglutenowa i bezlaktozowa. W wersji wegetariańskiej bazuje na produktach roślinnych
1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 74 zł / dzień
Szczegóły

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel