Jak nie przytyć latem?

2020-07-10

Lato to czas mnóstwa pokus – wyjazdy na wakacje, krótkie weekendowe wypady, grille, lody, częstsze spotkania ze znajomymi i ogólne rozluźnienie trybu życia. Czy możemy pozwalać sobie na przyjemności, jednocześnie kontrolując naszą masę ciała i nie wyrządzając szkody, dotychczasowo wypracowanym efektom? Tak! Pod warunkiem stosowania kilku zasad:

 

1. Ruch

Żaden okres w roku, nie sprzyja tak bardzo aktywności fizycznej jak wakacje. Długie ciepłe dni, późno zachodzące słońce, powodują, że czas na spacer, uda nam się znaleźć nawet po pracy. Nawykiem, który warto wcielić w swoje życie jest chodzenie. 30 – 60 minutowy marsz każdego dnia, nie wymaga od nas żadnego sprzętu, żadnego przygotowania, ani umiejętności, a może w skuteczny sposób przyczynić się do poprawy naszego wyglądu, stanu zdrowia i przedłużenia życia. Godzina spaceru, to 250-350 spalonych kcal, czyli tyle ile ma słuszna porcja lodów czy piwo. Jeśli mamy ochotę na słodki deser czy spotkanie z przyjaciółki w ogródku piwnym – wybierzmy się na nie spacerem, a połączymy przyjemność z poprawą funkcji naszego organizmu.

Lato sprzyja również uprawianiu sportów na dworze – weekendowe wycieczki rowerowe, a może dojazd rowerem do pracy? Warto również spróbować dyscyplin, o których zapomnieliśmy od czasu dzieciństwa – rolki, deskorolka, rodzinne granie w badmintona w pobliskim parku – to wszystko poprawia nie tylko nasze samopoczucie, ale pozwoli również, spalić wakacyjne smakołyki.

 

2. Kontrola kalorii

Miejmy świadomość ile ich spożywamy i w przypadku chęci zjedzenia czegoś nadprogramowego, starajmy się równoważyć balans. Jeśli skusi nas porcja frytek podczas wypadu na miejskie kąpielisko – zrezygnujmy z węglowodanów do kolacji i chleba do śniadania na następny dzień.

 

3. Rozsądek podczas wyjazdów

Wiele osób, traktuje wyjazd na wakacje czy weekendowy wypad, jak całkowite odstępstwo od diety, co negatywnie odbija się na powyjazdowej formie. Jemy w restauracjach, kuszą nas gofry. Wakacje powinny być czasem psychicznego odpoczynku, również od diety, warto jednak zachować odpowiedni umiar i nie jeść niepotrzebnych bomb kalorycznych. Ryba w panierce z frytkami w połączeniu z piwem to nawet 1200 kcal. Jeśli zamiast niej wybierzemy, wersję grillowaną lub pieczoną, a zamiast frytek, ziemniaki czy ryż, piwo zamienimy na lampkę białego wina – możemy oszczędzić nawet 600 kcal. Wybierając gofra – zdecydujmy się na wersję ze świeżymi owocami – bez  polewy i bitej śmietany, może mieć o 300-400 kcal mniej.

Nie przejadajmy się podczas hotelowych śniadań – zwykle w ofercie jest każdego dnia to samo, więc podczas urlopu zdążymy spróbować i omleta i panceków. Każdgo dnia, czego innego.

 

4. Ostrożnie z alkoholem

Nie tylko dostarcza mnóstwa kalorie, ale osłabia naszą wolę. Po kilku piwach, cukier we krwi zwykle gwałtownie spada – dlatego czujemy silny głód i łatwiej sięgnąć nam po zapiekankę, chipsy czy pizzę. Najlepszym wyborem, podczas wakacyjnych imprez – będzie wino lub drinki na jego bazie – białe wino, woda gazowana i sok z cytryny – nie tylko spowoduje mniejszego kaca, ale pomoże oszczędzić kalorie i zadbać o nawodnienie. Nie pijmy alkoholu na czczo, a przed – zjedzmy posiłek, najlepiej białkowo- tłuszczowy – np. mięso, czy rybę z warzywami. Nasycimy się na długo i zmniejszymy szansę na sięganie po niezdrowe przekąski.

 

5. Odpoczynek

Latem, mamy więcej czasu, który warto wykorzystać na sen i regenerację. Spokojne spacery, czytanie książki na łonie natury, wyjazd nad wodę – wszystko co pozwoli nam się zrelaksować, zadziała kojący na przebodźcowany organizm, obniży poziom kortyzolu i przyczyni się do poprawy metabolizmu. Wypoczęty organizm, funkcjonuje lepiej na każdej płaszczyźnie – trawienia, chudnięcia, a przede wszystkim odczuwania radości.

 

Udanych, pełnych szczęścia i odpoczynku wakacji!

 

 

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2020
Zamów teraz
Classic

Classic

Jeśli chcesz dobrze się odżywiać, mieć pełnowartościową i odpowiednio zbilansowaną dietę
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 69 zł / dzień
Szczegóły
Wege

Wege

Jeśli chcesz dobrze się odżywiać wykluczając z diety produkty mięsne oraz ryby
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 69 zł / dzień
Szczegóły
Classic (bez laktozy)

Classic (bez laktozy)

Stworzona dla osób, które nie tolerują laktozy zawartej w mleku oraz jego przetworach
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Wege (bez laktozy)

Wege (bez laktozy)

Stworzona dla osób, które nie spożywają produktów mięsnych oraz nie tolerują laktozy zawartej w mleku oraz jego przetworach.
1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal2500 kcal3000 kcal
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Post dr Dąbrowskiej

Post dr Dąbrowskiej

Głodówka lecznicza, której twórczynią jest dr Ewa Dąbrowska
ok. 600 kcal
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Vegan

Vegan

Nie zawiera produktów pochodzenia zwierzęcego (mięsa, jaj, ryb, nabiału), laktozy oraz produktów będących źródłem glutenu
800 kcal1000 kcal1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 66 zł / dzień
Szczegóły
SIRT

SIRT

Łączy ograniczenie kaloryczne ze spożyciem soków oraz produktów bogatych w składniki będące aktywatorami sirtuin.
Premium
od 72 zł / dzień
Szczegóły
Flexi

Flexi

Dieta bezglutenowa, bezlaktozowa i bazująca na produktach roślinnych
1200 kcal1500 kcal1800 kcal2000 kcal
od 74 zł / dzień
Szczegóły
Dieta IF

Dieta IF

Sposób żywienia, który polega na stosowaniu okienka żywieniowego
1500 kcal2000 kcal
Premium
od 75 zł / dzień
Szczegóły

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel